GAIA 02 - 2024

Date of publication: 08/26/2024

Topics:

Innovative Design for Sustainable Mobility
Narrative der Biodiversität
Ethische Konflikte um Klimagerechtigkeit

GAIA is available in full text at Ingenta »

Content & reading samples  

Editorial
 What are transformations, anyway?  
by

Interview
 12 Fragen an Beatrix Tappeser  
by

Discussion
 Increased climate change skepticism among farmers?  
The roles of motivated cognition and social identity processes
by

Discussion
 Reallabor versus Realexperiment: Was macht den Unterschied?  
by

Discussion
 Der Deutsche Ethikrat eckt mit seiner Stellungnahme zur Klimagerechtigkeit an.  
Beobachtungen und Reflexionen
by

Discussion
Vielfalt erzählen.
Drei Thesen zur kritischen Einordnung von Biodiversitätsnarration
by

Research article
 When design meets material to transform public transport into a status symbol.  
Experimental study on bus seat design
by

Research article
 Can liberal democracies thrive with consumption limits?  
Barriers to implementing consumption corridors
by

Brief report
 Net-Map: Analyzing social networks and power relations.  
Participatory research methods for sustainability – toolkit #10
by

Book review
Überleben der Menschheit: Nur jenseits der Prinzipien der Aufklärung?
Werner Bätzings radikale Schlussfolgerungen in Homo destructor
by

Communications
 Innovation for sustainability transformation: Exploring fields of tension  
by

Communications
 „So wird Humanökologie lebendig!“  
by

Biodiversität Design Klimagerechtigkeit Konsum Reallabore
Available as
available
available for download

With your purchase you support sustainable publishing

Find out more

Ihr Warenkorb
Ihr Warenkorb ist leer.

Keine Versandkosten ab 40 Euro Bestellwert
(bei Lieferung innerhalb Deutschlands,
ausgenommen Zeitschriftenabos).

Für Kund*innen aus EU-Ländern verstehen sich unsere Preise inklusive der gesetzlichen Mehrwertsteuer und – außer bei digitalen Publikationen – zuzüglich Versandkosten.

Rabatt- und Gutscheincodes können im nachfolgenden Schritt eingegeben werden.